Tuesday, May 22, 2007

as it turns out, the revolution will be televised after all

and the company that'll bring it to you will be funded by US tax dollars!

Al Hurra television, the U.S. government's $63 million-a-year effort at public diplomacy broadcasting in the Middle East, is run by executives and officials who cannot speak Arabic, according to a senior official who oversees the program.

That might explain why critics say the service has recently been caught broadcasting terrorist messages, including an hour-long tirade on the importance of anti-Jewish violence, among other questionable pieces.

Facing tough questions before a congressional panel last week, Broadcasting Board of Governors member Joaquin Blaya admitted none of the senior news managers at the network spoke Arabic when the terrorist messages made it onto the air courtesy of U.S. taxpayer funds. Nor did Blaya himself or any of the other officials at the Broadcasting Board of Governors, which oversees the network.

The station's gaffes have included broadcasting in December 2006 a 68-minute call to arms against Israelis by a senior figure of the terrorist group Hezbollah; deferential coverage of Iranian President Mahmoud Ahmadinejad's Holocaust denial conference; and a factually flawed piece on a splinter group of Orthodox Jews who oppose the state of Israel, according to the Wall Street Journal, which has reported the network's travails for months.

No comments: